Strona główna » Warsztaty » Sztuka w szkole: Abstrakcyjne chmury, kompozycje z roślin
Sztuka w szkole: Abstrakcyjne chmury, kompozycje z roślin
Przygotuj swoją szkołę lub przedszkole na niezapomnianą przygodę artystyczną! Czy chciałbyś, aby Twoje przedszkolaki odkryły sztukę w zupełnie nowy, fascynujący sposób? Teraz masz taką możliwość! Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zaprasza na wyjątkowe warsztaty „Sztuka w szkole”, które przeniosą świat sztuki współczesnej prosto do Twojej klasy. Nasze innowacyjne zajęcia opierają się na projekcie „Formy podstawowe”, w ramach którego artyści z Polski i zagranicy stworzyli unikalne dzieła sztuki oraz specjalne instrukcje do pracy z nimi. To nie są zwykłe warsztaty – to interaktywne doświadczenie, które ożywi Twoją klasę dzięki kreatywności i współpracy uczniów!
Dlaczego warto zaprosić “Sztukę w szkole” do klasy?
◾️ Rozwijanie kreatywności: Uczniowie będą mieli okazję "ożywić" dzieła sztuki, dając im nowe życie poprzez własne interpretacje.
◾️ Nauka współpracy: Zajęcia łączą pracę indywidualną i grupową, co sprzyja integracji klasy i rozwija umiejętności komunikacyjne.
◾️ Nowe perspektywy: Warsztaty pomagają lepiej zrozumieć otaczający świat i zachęcają do jego aktywnego kształtowania.
◾️ Wszechstronny rozwój: Łączymy zadania ruchowe, dyskusje i ćwiczenia plastyczne, angażując różne zmysły i umiejętności.
◾️ Edukacja przez zabawę: Nauka staje się przygodą, a sztuka – dostępnym narzędziem ekspresji.
Nie przegap tej wyjątkowej okazji, by wprowadzić swoich uczniów w fascynujący świat sztuki współczesnej! Daj im szansę na rozwinięcie wyobraźni, kreatywności i odwagi do wyrażania siebie.
Przedszkola: Abstrakcyjne chmury, kompozycje z roślin
Czy przyroda może być inspiracją do działań artystycznych? Czy spacer może podsunąć nam pomysł na namalowanie obrazu lub stworzenie rysunku? Czy przyroda może być tylko tematem prac artystycznych czy może być też narzędziem lub materiałem do tworzenia? Jakie kształty kryją się w chmurach, jakie w koronach drzew, a jakie w kamieniach i szyszkach?
Poprzez aktywności ruchowe i plastyczne poszukamy odpowiedzi na powyższe pytania. Wykorzystamy zdjęcia chmur wykonane przez artystę Krzysztofa Maniaka. Naszą inspiracją będzie przede wszystkim otaczająca nas przyroda!
Realizowane cele
- wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych: tańca, intencjonalnego ruchu, gestów, impresji plastycznych, technicznych, teatralnych, mimicznych, konstrukcji i modeli z tworzyw i materiału naturalnego
- Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka
- Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa.
- Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.
- Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań.
- Wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie.
- Przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.
- Wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka
Kup bilet dla swojej klasy on-line:
https://sklep.artmuseum.pl/rezerwacja/termin.html?idw=43&idt=67
Podstawowe informacje
- Forma zajęć Mobilne
- Liczba uczestników max. 30 osób
- Czas trwania 90 minut
- Język Język polski