EduBlog
Zabawa, doświadczanie i nauka w jednym?
Zgodnie z aktualnymi wytycznymi UE nadrzędnym założeniem edukacji powinna być umiejętności uczenia się.
Co nam dała edukacja zdalna?
Pandemia COVID-19 wymusiła na społeczeństwie dostosowanie się do nowej, nieznanej dotąd rzeczywistości. Radykalne zmiany dotknęły wielu sektorów, w tym oświaty, a tradycyjne lekcje w ekspresowym tempie przeniosły się ze szkolnej sali do klas online.
Czego może nas nauczyć spektakl?
Sztuka to nie tylko forma rozrywki i sposób na odreagowanie stresu. Obcowanie z różnymi formami kultury to także bezcenne źródło wiedzy oraz nauka empatii i krytycznego myślenia.
Dlaczego w edukacji warto współpracować ze środowiskiem lokalnym?
Zdobywanie wiedzy i nowych umiejętności nie musi się odbywać wyłącznie w szkolnych lub przedszkolnych murach. Równie wartościowym i kreatywnym miejscem kształcenia dzieci i młodzieży jest środowisko lokalne.
Jak pomóc uczniom w zapamiętywaniu?
Z pewnością każdy z nas słyszał slogan: "zakuć, zdać, zapomnieć". Dużo w nim prawdy, bo część zagadnień omawianych w szkole pozostaje w pamięci uczniów jedynie do czasu klasówki.
Work-life balance w pracy nauczyciela. Czy to możliwe?
Obciążenie obowiązkami, bezustanne zmiany w programie nauczania oraz złożoność pracy z dziećmi o różnych potrzebach może wywoływać w nauczycielach poczucie narastającej frustracji.
Warsztaty z ekspertami i miejsca poza szkołą lekarstwem na wakaty w edukacji?
W ostatnich latach polska oświata stoi przed dużym wyzwaniem, jakim jest rosnąca liczba wakatów na stanowiska nauczycieli. Dlaczego tak się dzieje i czy warsztaty z ekspertami mogą się okazać lekarstwem na okienka w planie zajęć?
Po co wychodzić z uczniami? Czyli kilka słów o zaletach i wyzwaniach związanych z organizacją wycieczek
Są źródłem zabawy, rozbudzają wyobraźnię, a także uczą współpracy. Wycieczki klasowe, bo o nich mowa, stanowią doskonałą odskocznię od monotonii szkolnej ławy. Pozwalają uczniom zdobyć wiedzę w ciekawy sposób oraz umożliwiają odkrycie nowych pasji. Jednak w jaki sposób zorganizować wyjazd, aby był jednocześnie interesujący i w pełni realizował założenia dydaktyczno-wychowawcze?